Konsument – król rynku

Data: 17-12-2015    Drukuj     Udostępnij     Udostępnij

Konsument – król rynku

17 grudnia br. na zaproszenie Liceum Ogólnokształcącego Towarzystwa Salezjańskiego w Pile w zajęciach pt. „Konsument - król rynku” uczestniczyła Aleksandra Pęska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile.

 



Podczas zajęć mówiono m.in. o zasadach zawierania umów, reklamacjach towarów i różnicy między rękojmią a gwarancją. Podając przykłady z życia codziennego Rzecznik Konsumentów przestrzegała uczniów przed oszustami internetowymi, a także nieuczciwymi sprzedawcami, którzy docierają do naszych domów. Burzliwą dyskusję wywołały zakupy przez Internet, uczniowie zadawali wiele pytań, które dotykały także tematu przestępstw gospodarczych. - Starałam się udzielić uczniom kilku cennych rad, by dokonywali świadomych zakupów, zachowując dowód zakupu, by nie podpisywali dokumentów, z którymi się nie zapoznali, a przede wszystkim, by nie ulegali bezkrytycznie reklamom – mówi Aleksandra Pęska, Powiatowy Rzecnik Konsumentów w Pile. 

Celem spotkań z młodzieżą jest kształtowanie świadomości konsumenckiej i pogłębianie wiedzy o obowiązujących prawach rynku. - Uczniowie Liceum Towarzystwa Salezjańskiego w Pile byli bardzo aktywni podczas spotkania, zadawali dużo pytań i pokazali, że są świadomymi konsumentami – podsumowuje spotkanie Aleksandra Pęska.

Każdy z uczniów otrzymał „Vademecum konsumenta” wydane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie. 

Zapisz się na newsletter