Dostosowanie Zespołu Szkół Gastronomicznych w Pile do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.




PROGRAM
: DOSTĘPNA PRZESTRZEŃ PUBLICZNA
TYTUŁ PROJEKTU: Dostosowanie Zespołu Szkół Gastronomicznych w Pile do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
REALIZATOR: ZESPÓŁ SZKÓŁ GASTRONOMICZNYCH W PILE
OPERATOR PROGRAMU: PFRON

Informacje finansowe:
Całkowita wartość: 378 720,74 zł
Dofinansowanie: 302 976,59 zł
Wkład własny: 75 744,15 zł

Krótki opis projektu:
Celem projektu jest zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami pełnego udziału w życiu społecznym poprzez ułatwienie dostępu do Zespołu Szkół Gastronomicznych w Pile (ZSG), w wyniku likwidacji, w okresie od 01.10.2023 do 31.12.2024 r., części barier architektonicznych i informacyjno-komunikacyjnych w szkole.

Zaplanowano działania zmierzające do:
1. poprawy dostępności architektonicznej poprzez:
- przebudowę nawierzchni placu betonowego wraz z wykonaniem odwodnienia przy budynku szkolnym przy ul. Sikorskiego73 w Pile z dostosowaniem pod względem zapewnienia dostępności osobom z niepełnosprawnościami,
- wyznaczenie miejsca parkingowego dla ON,
- zakup i montaż krzesełka ewakuacyjnego (wraz z szafką do przechowywania) celem umożliwienia sprawnej ewakuacji os. ze szczególnymi potrzebami.

2. poprawy dostępności informacyjno-komunikacyjnej poprzez:
-  zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń budynku w sposób wizualny i dotykowy poprzez zainstalowanie planów tyflograficznych poszczególnych kondygnacji w budynku szkoły i hali widowiskowo -sportowej, planu tyflograficznego zagospodarowania terenu szkoły oraz tabliczek w alfabecie Braille’a z numerami pomieszczeń w budynku szkoły i w hali widowiskowo -sportowej,
- zakup systemu pętli indukcyjnej.

W wyniku realizacji projektu usunięte zostaną wymienione poniżej bariery zidentyfikowane w dofinansowanej placówce:
1. architektoniczne:
- brak możliwości swobodnego poruszania się osób niepełnosprawnych i ze szcególnymi potrzebami po terenie placówki, w szczególności w zakresie dojścia od bramy do budynku szkoły oraz z budynku szkoły do hali widowiskowo - sportowej,
Nawierzchnia placu betonowego pomiędzy budynkiem szkoły a halą to nawierzchnia nierówna m.in. z płyt wielootworowych, z krawężnikami betonowymi, całkowicie niedostępna dla ON.
Konieczna jest więc przebudowa nawierzchni placu betonowego wraz z wykonaniem odwodnienia.
- brak jest miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych wewnątrz obiektu (na terenie szkoły).
Najbliższe miejsca parkingowe znajdują się na zewnątrz części obiektu, za płotem i bramą wjazdową (parking miejski). Parkowanie w tym miejscu wymaga od niepełnosprawnych, którzy chcą dotrzeć do szkoły konieczności pokonania sporej odległości po nierównym chodniku. W związku z powyższym zaplanowano wytyczenie miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych na terenie szkoły.
- brak możliwości szybkiej i bezpiecznej ewakuacji.
Budynek jest obiektem wielokondygnacyjnym i rozległym, niezbędne jest zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebam możliwości ewakuacji. Z uwagi na to zasadny jest zakup i montaż krzesła ewakuacyjnego.

2. komunikacyjnych i informacyjnych:
- brak informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku oraz rozplanowania przestrzennego obszaru szkoły pomieszczeń na poszczególnych kondygnacjach budynku, a także w hali widowiskowo-sportowej wraz z przylegającą salą gimnastyczną.
- brak oznakowania ułatwiającego poruszanie się osobom niewidomym lub słabowidzącym.
- brak dostępu do informacji oraz brak możliwości komunikowania się z osobami słabo słyszącymi lub niesłyszącymi. W trakcie przerw śródlekcyjnych, aparaty słuchowe przestają odseparowywać istotny sygnał audio od pozostałych źródeł szumu i użytkownicy słyszą niezrozumiałą miksturę dźwięków. W placówce brak jest pętli indukcyjnych, które pozwalają na niwelację powyższego.

Termin realizacji projektu: od 01.10.2023 do 31.12.2024 r.

Projekt dofinansowano ze środków PFRON.











PLIKI DO POBRANIA
DPP_plakat_ZSG-pdf (1) DPP_plakat_ZSG-pdf (1) (Pobierz) ( 1012.3Kb,  pdf)
Zapisz się na newsletter