Dostosowanie Zespołu Szkół przy Teatralnej w Pile do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.


  

PROGRAM
: DOSTĘPNA PRZESTRZEŃ PUBLICZNA
TYTUŁ PROJEKTU: Dostosowanie Zespołu Szkół przy Teatralnej w Pile do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
REALIZATOR: ZESPÓŁ SZKÓŁ PRZY TEATRALNEJ W PILE
OPERATOR PROGRAMU: PFRON
 
Informacje finansowe:
Całkowita wartość projektu: 514 443,55 zł
Dofinansowanie: 411 554,84 zł
Wkład własny: 102 888,71 zł 

Krótki opis projektu:
Celem projektu jest zapewnienie os. ze szczególnymi potrzebami pełnego udziału w życiu społecznym poprzez ułatwienie dostępu do Zespołu Szkół przy Teatralnej w Pile (ZSpT), w wyniku likwidacji, w okresie od 01.10.2023 do 31.12.2024 r., części barier architektonicznych i informacyjno-komunikacyjnych w szkole.

Zaplanowano działania zmierzające do:
1. poprawy dostępności architektonicznej poprzez:
a) wymianę i dostosowanie oświetlenia w salach do wymaganych norm i potrzeb ON,
b) zakup i montaż dwóch platform przyschodowych (zewnętrznej i wewnętrznej),
c) dostosowanie dla ON toalety damskiej i męskiej na parterze szkoły.

2. poprawy dostępności informacyjno-komunikacyjnej poprzez:
a) zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń budynku w sposób wizualny i dotykowy poprzez zainstalowanie:

- planu tyflograficznego na parterze i I piętrze budynku szkoły,
- tabliczek w alfabecie Braille’a z opisem pomieszczeń w budynku szkoły,
- zakup oznaczeń wizualnych na schody wewnętrzne i ściany korytarzy,

b) zakup systemu pętli indukcyjnej.

W wyniku realizacji projektu usunięte zostaną wymienione poniżej bariery zidentyfikowane w dofinansowanej placówce:

1. architektoniczne:

a) Montaż platform przyczyni się do usunięcia następujących barier:
- brak możliwości swobodnego poruszania się ON i ze szczególnymi potrzebami po terenie szkoły, z uwagi na brak urządzeń jak windy czy platformy umożliwiające im swobodne wejście do placówki,
- brak możliwości szybkiej i bezpiecznej ewakuacji.
Budynek szkoły ma dwa wejścia, od ulicy Teatralnej oraz od strony boiska szkolnego. Przy wejściu jest stopień. Jest to budynek 3-piętrowy, bez windy. Osoby mające problemy z samodzielnym poruszaniem się obecnie mogą liczyć tylko na pomoc pracowników szkoły.

b) Remont i dostosowanie toalety damskiej i męskiej na parterze zniweluje barierę dostępności do podstawowych świadczeń dla osób niepełnospranych w przestrzeniach publicznych.
W budynku szkoły brak jest toalet dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, ze szcególnymi potrzebami.

c) Wymiana opraw jarzeniowych na ledowe w salach lekcyjnych przyczyni się do lepszej dostępności i warunków nauki dla uczniów i pracy dla nauczycieli oraz ograniczy efekt migotania negatywnie wpływający np. na osoby z autyzmem lub niepełnosprawnością wzroku.

2. komunikacyjne i informacyjne:
a) montaż planów, tabliczek oraz oznaczeń wizualnych zniweluje bariery:
- brak informacji na temat rozkładu pomieszczeń,
- brak oznakowania ułatwiającego poruszanie się osobom niewidomym lub słabowidzącym.
W szkole nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

b) zakup systemu przenośnej pętli indukcyjnej zniweluje brak dostępu do informacji oraz brak możliwości komunikowania się z osobami słabo słyszącymi lub niesłyszącymi. W trakcie przerw śródlekcyjnych, aparaty słuchowe przestają odseparowywać istotny sygnał audio od pozostałych źródeł szumu i użytkownicy słyszą niezrozumiałą miksturę dźwięków. W placówce obecnie brak jest pętli indukcyjnych, które pozwalają na niwelację powyższego.

Termin realizacji projektu: od 01.10.2023 do 31.12.2024 r.

Projekt dofinansowano ze środków PFRON.












 
PLIKI DO POBRANIA
DPP_plakat_ZSpT-pdf DPP_plakat_ZSpT-pdf (Pobierz) ( 896.4Kb,  pdf)
Zapisz się na newsletter