Październik to Miesiąc Świadomości i Profilaktyki Raka Piersi. Jak pokazują badania, w XXI wieku rak piersi nadal pozostaje najczęściej rozpoznawanym nowotworem u kobiet, jednak sam rak to jeszcze nie wyrok. Specjaliści są jednomyślni: wczesne wykrycie raka piersi daje ponad 90 procent szans na wyleczenie. Ważna jest w tym przypadku świadomość, że ta choroba dotyka również młodych ludzi. Symbolem walki z rakiem piersi jest różowa wstążeczka, przypinana na całym świecie przez chcących zamanifestować swoje poparcie dla tej wartościowej idei. Tak się dzieje również w powiecie pilskim, właśnie za sprawą powiatowych obchodów Dnia Zdrowia Piersi oraz Marszu Zdrowia, które patronatem objął starosta pilski Eligiusz Komarowski.
Pierwsza część piątkowej akcji odbyła się w sali widowiskowej Młodzieżowego Domu Kultury „Iskra” w Pile. Okolicznościowy program z tej okazji przygotowali uczniowie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Pile. W trakcie spotkania podsumowano również konkurs plastyczny dla młodzieży ze szkół średnich, któremu przyświecało hasło: ,,Pamiętaj o profilaktyce – chroń siebie i najbliższych”. Konkurs wygrała Agnieszka Korzeniowska (ZSP nr 2 w Pile), która otrzymała nagrodę Starosty Pilskiego. Drugą lokatę zajęła Karolina Skibińska (ZSP nr 3 w Pile), a trzecią Milena Michałek (ZSP nr 2 w Pile). Wyróżnienia otrzymali: Bartosz Ruta (CKZiU w Wyrzysku) i Sylwia Dmochowska (ZSP nr 2 w Pile).
Po spotkaniu odbył się Marsz Zdrowia, który rozpoczął się przy ulicy Okrzei, a zakończył na deptaku.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania