Stanowisko Zarządu Powiatu po kontroli w PCPR

Data: 23-10-2025    Drukuj     Udostępnij     Udostępnij

Stanowisko Zarządu Powiatu po kontroli w PCPR

Dziś rzeczniczka prasowa Starostwa Powiatowego w Pile przedstawiła stanowisko Zarządu Powiatu dotyczące wyników kontroli przeprowadzonej przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pile. Kontrola trwała od 13 maja do 31 lipca 2025 roku i obejmowała funkcjonowanie jednostki w zakresie realizacji zadań z obszaru pieczy zastępczej. Kontrolą objęto okres od 1 stycznia 2024 r. do 31 lipca 2025 r., a także wcześniejsze działania PCPR związane z zakresem objętym kontrolą.

- Zespół inspektorów Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu, ocenił działalność PCPR w Pile w zakresie realizacji zadań z obszaru pieczy zastępczej – negatywnie. Wskazano m.in. na konieczność: opracowania nowych dokumentów strategicznych, zwiększenia nadzoru nad rodzinami zastępczymi, poprawy organizacji pracy oraz uzupełnienia dokumentów sprawozdawczych – poinformowała rzecznik prasowy Agnieszka Matusiak.

Kontrolerzy wymienili również m.in. braki w dokumentacji dotyczącej rodzin zastępczych, niewystarczającą liczbę wizyt w terenie, błędy w zakresie weryfikacji kandydatów na rodziny zastępcze oraz brak pedagoga w strukturze jednostki.

Po zapoznaniu się z zaleceniami pokontrolnymi, Zarząd Powiatu w Pile podjął natychmiastowe działania naprawcze. Z dniem 22 października br. odwołano dotychczasową dyrektor PCPR w Pile, a od 23 października, powierzono pełnienie obowiązków dyrektora tej placówki, dotychczasowej zastępczyni.

- Ponadto Starosta Pilski, zarządzeniem z dnia 23 października, powołał Zespół Naprawczy, którego zadaniem będzie nadzór na realizacją zaleceń pokontrolnych, pomoc w opracowaniu dokumentacji dotyczącej wydanych zaleceń oraz przedstawianie Zarządowi Powiatu cotygodniowych raportów z postępu podjętych czynności naprawczych – dodała rzecznik prasowy.

Zarząd Powiatu zobowiązał również pełniącą obowiązki dyrektora PCPR m.in. do przygotowania nowego Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej, uzupełnienia i aktualizacji procedur, opracowania harmonogramu wizytacji rodzin zastępczych, zatrudnienia pedagoga oraz wdrożenia działań służących poprawie organizacji pracy jednostki.

Zapisz się na newsletter
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej