Młodzież daje przykład. Pojęcie „samorząd” wciąż dla wielu dorosłych brzmi obco, dlatego duże słowa uznania należą się uczniom szkół gimnazjalnych, którzy przystąpili do kolejnej edycji Wielkopolskiego Konkursu Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym, przygotowanym jak zwykle przez Towarzystwo Samorządowe z Konina. Jego ideą jest propagowanie wiedzy o funkcjonowaniu samorządu i jego znaczenia dla lokalnych społeczności.
Termin etapu powiatowego był nieprzypadkowy, bowiem 27 maja przypada obchodzony od kilkunastu lat Dzień Samorządu Terytorialnego. Do zmagań na szczeblu powiatu zgłosiły się cztery gimnazja: w Wyrzysku (gospodarz rozgrywki), w Osieku oraz dwa pilskie – Gimnazjum nr 5 i Zespół Szkół nr 2. Każde z nich desygnowało po pięciu reprezentantów. Do finału wojewódzkiego w Żychlinie koło Konina promocję uzyskali faworyci z Wyrzyska: Hubert Błaszczyk i Agata Kędzior, która przed rokiem również dotarła do ostatecznej rozgrywki. O wysoki poziom wiedzy zwycięzców konkursu zadbał ich opiekun, Ryszard Sell.
- Jestem pod wrażeniem wiedzy Agaty, która zdobyła 28 punktów na 30 możliwych. Konkurs był bardzo ciekawy, chociaż uważam, że zbyt wiele pytań dotyczyło Unii Europejskiej, a za mało naszych lokalnych samorządów – powiedział obecny w Wyrzysku Przemysław Pochylski, etatowy członek zarządu powiatu w Pile.
Warto przypomnieć, że w naszym kraju samorząd terytorialny jest trójszczeblowy: budują go gmina, powiat i województwo. Każda jednostka ma swoje autonomiczne zadania, za które odpowiada i które samodzielnie wykonuje. Przykładowe zadania powiatu to: oświata na poziomie szkół ponadgimnazjalnych, pomoc społeczna, komunikacja, drogownictwo, czy geodezja.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania