Rzecznik konsumentów edukuje seniorów

Data: 09-11-2018    Drukuj     Udostępnij     Udostępnij

Rzecznik konsumentów edukuje seniorów Aleksandra Pęska-Świergosz, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile, 9 listopada w ramach projektu „Pora na bezpiecznego seniora”, gościła w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Pile, gdzie przeprowadziła wykład pod tytułem „Senior Świadomym konsumentem – bezpieczne zawieranie umów”. W spotkaniu z seniorami udział wziął również Miłosz Niedźwiecki, Powiatowy Rzecznik Konsumentów z powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego.  
 
Podczas spotkania wyjaśniono seniorom, w jaki sposób można zrezygnować z zakupów, jak odstąpić od pochopnie zawartej umowy i jak zgłosić reklamację wadliwego towaru. Rzecznik tłumaczyła procedury postępowania przy zwrotach towarów i przestrzegała przed podpisywaniem umów bez zrozumienia ich treści. Seniorzy dowiedzieli się, jak zawrzeć umowę, na jakie warunki zwrócić uwagę, jakich formalności musi dopełnić przedsiębiorca, a jakich konsument. Radziła, aby skorzystać z pomocy w wyjaśnieniu skomplikowanych sformułowań.
Aleksandra Pęska-Świergosz przestrzegała przed nieprzemyślanymi zakupami drogich produktów podczas pokazów i  promocji, korzystaniem z tzw. „okazji” czy zakupów po niby niższych cenach. Podczas spotkania zwrócono uczestnikom uwagę na to, że fałszowanie podpisu podlega odpowiedzialności karnej a także o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, w tym o ograniczonym zaufaniu do akwizytorów. 
 
-Seniorzy to rosnąca grupa konsumentów, która często nie zna praw jakie jej przysługują. Seniorzy nie wiedzą jak złożyć reklamację lub niechętnie je składają, nie walczą o swoje prawa, wierzą w zapewnienia sprzedawcy, co wykorzystują nieuczciwi przedsiębiorcy. Takie spotkania są bardzo potrzebne, głęboko wierzę, że  przekazane seniorom informacje i materiały pozwolą im ustrzec się przed wieloma zagrożeniami – mówi Aleksandra Pęska - Świergosz, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile.
 
Zapisz się na newsletter