Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora i jednocześnie zachować dotychczasowy numer?

Data: 13-01-2014    Drukuj     Udostępnij     Udostępnij

Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora i jednocześnie zachować dotychczasowy  numer?

Z roku na rok z możliwości przeniesienia numeru do sieci innego operatora korzysta coraz więcej osób. Urząd Komunikacji Elektronicznej wyjaśnia krok po kroku, jak przenieść numer do nowego operatora. Prawo telekomunikacyjne umożliwia Abonentom zmianę operatora telefonii stacjonarnej lub komórkowej z jednoczesnym zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu.



Przeniesienie numeru rozpoczynamy od złożenia wniosku. Abonent może złożyć wniosek korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator wspiera Abonenta w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa. 

Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjne terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:

  • w przypadku telefonów komórkowych: 

        - 6 godzin roboczych, jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsługi klienta;
        - 3 dni robocze, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą;

  • w przypadku telefonów stacjonarnych: 

        - 1 dzień roboczy, jeżeli wniosek składamy osobiście w salonie;
        - 14 dni roboczych, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą.  

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer.

Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczeniu publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru.

Przed podjęciem decyzji o zmianie operatora warto jednak porównać dostępne na rynku oferty i wybrać taką, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb i możliwości finansowych Abonenta. W razie wątpliwości lub problemów Centrum Informacji Konsumenckiej UKE udziela porad pod numerem infolinii 801 900 853 lub 22 53 49 174 (pn. – pt. w godz. 8:15 – 16:15).